Wyszukiwarka:
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Procedury załatwianych spraw - wnioski do pobrania

Procedury załatwianych spraw

Wymeldowanie (obywatele polscy i cudzoziemcy)

Wymeldowanie (obywatele polscy i cudzoziemcy)

I. Wymagane dokumenty

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

  • Dowód osobisty albo paszport. Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
  • Wypełniony formularz meldunkowy;

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:

  • Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
  • Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;

 

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu. 


W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące).

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).



II. Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Turek ul. Ogrodowa 4
Ewidencja Ludności, pokój nr 17 , tel. 63 279 40 82; 63 279 40 85


III. Opłaty

Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.


Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.

 

IV. Termin i sposób załatwienia

Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.


Ustawa z dnia 24 września 2010 r. nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu. Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego. Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit. b Ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2014r., poz. 1628 ze zm.) wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,-zł


V. Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze. zm.)


VI. Tryb odwoławczy

BRAK


VI. Inne informacje

Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się.

 

Do pobrania:

  • Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego - pobierz

  • Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego - pobierz

 

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji: Zofia Pękacz
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: michal (29/10/2013 07:55:16)
  • zaakceptowanie treści informacji: michal (29/10/2013 07:55:16)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Ewelina Pietrzak (25/03/2015 09:57:31)
Lista wiadomości