DOSTĘP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ
Dostęp
do informacji publicznej niezamieszczonej w BIP GOPS Turek
Informacja
publiczna, która nie została zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej
GOPS w Turku, a także nie została udostępniona w drodze wyłożenia lub
wywieszenia, udostępniana jest wszystkim zainteresowanym na wniosek, na
zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001r. o dostępie do
informacji publicznej.
Informacja
publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej
GOPS Turek, jest udostępniana na wniosek złożony przez zainteresowaną osobę, z
zastrzeżeniem, że informacja publiczna, która może być niezwłocznie
udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego
wniosku.
- Udostępnianie
informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później
jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli jednak informacja
publiczna nie może być udostępniona w terminie 14 dni, GOPS w Turku
powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim
udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia
wniosku.
- Udostępnianie
informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z
wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje GOPS, nie
umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we
wniosku.
- Jeżeli informacja
publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we
wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia powiadamia pisemnie
wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji
zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja
może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie
14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie
informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie
o udostępnienie informacji umarza się.
- Dostęp do informacji
publicznej jest bezpłatny, jeżeli jednak w wyniku udostępnienia informacji
publicznej na wniosek, o którym mowa w art. 10 ust. 1, GOPS będzie musiał
ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia
lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku,
GOPS może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym
kosztom. GOPS powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie
informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia
powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie
zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo
wycofa wniosek.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Udostępnienie informacji publicznej
Zgodnie
z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej: RODO) informujemy, że:
- Administratorem
Pani/Pana danych osobowych jest Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej Turku, ul. Ogrodowa 4 , 62-700 Turek.
- Z Administratorem
można się kontaktować:
a) listownie: na adres wskazany w pkt. 1 powyżej,
b) mailowo: gops@gmina.turek.pl
c) telefonicznie: 63 279 40 62.
- Administrator
wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować we
wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Adres
e-mail: iod.gopsturek@gmina.turek.pl
- Pani/Pana dane
osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie
informacji publicznej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w nawiązaniu
do Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
- Pani/Pana dane
osobowe będą przetwarzane przez okres zgodny z przepisami
kancelaryjno-archiwalnymi obowiązującymi w GOPS.
- Odbiorcami Pani/Pana
danych osobowych mogą być podmioty świadczące dla Administratora usługi
IT, prawne i pocztowe, podmioty współpracujące z Administratorem oraz inni
odbiorcy legitymujący się interesem prawnym w pozyskaniu Pani/Pana danych
osobowych.
- Pani/Pana dane
osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji
międzynarodowej.
- W stosunku do
Pani/Pana danych osobowych nie będą podejmowanie czynności polegające na
zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Przysługuje
Pani/Panu prawo dostępu do treści Pani/Pana danych osobowych, prawo do ich
sprostowania, prawo żądania ich usunięcia po upływie wskazanego okresu lub
ograniczenia ich przetwarzania.
- Przysługuje
Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych
Osobowych (UODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzasadnione jest, że
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z celem, do którego
zostały zebrane.
- Podanie przez
Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu
rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na Pani/Pana wniosek.