2021 rok

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 – jeśli nie samospis, to co?

Od 1 kwietnia trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Zgodnie z ustawą obowiązkową formą udziału w badaniu jest samospis przez Internet. A co, jeśli ze względu na wiek, stan zdrowia, brak dostępu do komputera z Internetem czy kompetencji informatycznych nie możemy zrealizować obowiązku w ten właśnie sposób? Czy przyjdzie do nas rachmistrz, czy raczej od razu zostaniemy ukarani za brak udziału w spisie? Wiele osób, zwłaszcza starszych, zadaje sobie dziś to pytanie. Warto zatem wiedzieć, co możemy zrobić, jeśli samospis przez Internet to opcja dla nas niedostępna.

Punkty do samospisu internetowego w gminach

Jeśli barierą w wypełnieniu formularza spisowego jest tylko brak dostępu do urządzenia (niekoniecznie komputera) z Internetem, jesteśmy natomiast zdrowi i mobilni, możemy udać się do punktu zorganizowanego przez urząd gminy. Mieszkańcy Poznania, Kalisza, Konina, Leszna i Piły mogą dodatkowo skorzystać z punktów uruchomionych w budynkach Urzędu Statystycznego w Poznaniu i jego oddziałów. Wcześniej należy sprawdzić (najlepiej na stronie internetowej urzędu gminy) gdzie, w jakich godzinach i na jakich zasadach można z punktu skorzystać. W części z nich wymagane jest wcześniejsze umówienie wizyty, w innych można wejść w dowolnym czasie, licząc się z koniecznością odczekania kilku minut na wolne stanowisko. To opcja zarówno dla tych, którzy samodzielnie obsługują komputer, jaki i tych, którzy potrzebują pomocy przy korzystaniu z niego. Wszyscy oni mogą liczyć na wsparcie techniczne pracownika urzędu. W takim miejscu dodatkowo uzyskamy pomoc, jeśli odpowiedź na pytania będzie nastręczała nam trudności.

Spis na żądanie – infolinia spisowa 22 279 99 99

Czasami bywa jednak tak, że stan zdrowia nie pozwala nam ani na samodzielny udział w badaniu, ani dotarcie do punktu spisowego. Nie mamy też wokół siebie nikogo – krewnego, sąsiada, przyjaciela – kto mógłby nam w zadaniu pomóc. Dla takich osób przeznaczona jest opcja „spis na żądanie". Dzwoniąc na numer 22 279 99 99, wybierając NSP 2021, następnie opcję „spis na żądanie" i wreszcie wpisując swój kod pocztowy bez „-„ (w formacie 00000, a więc np. 62020) łączymy się z rachmistrzem telefonicznym, z którym możemy albo od razu przeprowadzić badanie, albo umówić się na inny – bardziej dogodny dla nas termin, albo wybrać opcję oddzwonienia (ta możliwość pojawia się już po 2 minutach oczekiwania na połączenie) – w takim przypadku rachmistrz oddzwoni do nas z numeru infolinii, tego samego, na który dzwoniliśmy.
„Spis na żądanie" to forma udziału w spisie dobra także dla obcokrajowców, którzy nie mogą skorzystać z dostępnych form logowania do internetowego formularza spisowego, z powodu: braku profilu zaufanego, dostępności opcji uwierzytelniania poprzez konto w banku, czy braku w bazie nazwiska rodowego matki przy jednoczesnym posiadaniu numeru PESEL. To także rekomendowana forma udziału w badaniu dla osób nieposiadających adresu.
Zgodnie z art. 15.5 ustawy z 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań 2021 osoba, która nie może dopełnić obowiązku samospisu internetowego, powinna do 31 sierpnia zgłosić ten fakt na wskazany numer infolinii.

Rachmistrz spisowy dzwoni!

W maju pracę rozpoczęli rachmistrze spisowi. Do odwołania zawieszone są jednak wywiady bezpośrednie, polegające na wizytach rachmistrza w domu osoby spisywanej. Nie odwiedzi nas więc żaden rachmistrz, może on natomiast zadzwonić. Telefon od rachmistrza będzie wyświetlał się numerem 22 828 88 88. Jeśli go nie odbierzemy, otrzymamy sms z informacją, że dzwonił do nas rachmistrz w sprawie NSP 2021. Wiadomość będzie zawierała także informację na temat sposobu skontaktowania się z rachmistrzem spisowym. Rachmistrz przedstawi się nam podając imię, nazwisko i numer identyfikatora. Możemy go sprawdzić: poprzez aplikację „sprawdź tożsamość rachmistrza" na stronie spis.gov.pl lub infolinię 22 279 99 99. Możemy udzielić odpowiedzi od razu lub umówić się na inny termin, ale nie możemy odmówić udziału w badaniu! Dostępni są także rachmistrze posługujący się polskim językiem migowym.
Wszystkie formy udziału w spisie gwarantują ten sam, wysoki poziom bezpieczeństwa, a żadne dane osobowe nie zostaną udostępnione czy rozpowszechnione, chronione są bowiem tajemnicą statystyczną. Wszystkie osoby pracujące przy spisie składają przyrzeczenie jej zachowania.


Spis trwa do 30 września 2021. Spiszmy się bo: Liczymy się dla Polski!

 

Lista wiadomości
dotyczy: postępowania konkursowego na realizatora „Programu szczepień profilaktycznych przeciwko grypie dla mieszkańców Gminy Turek w wieku 65 lat i więcej na lata 2019 – 2023” w 2021 roku
dotyczy stanowiska dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kaczkach Średnich
dotyczące zadania pn.: „Budowa przepustu na rzece Pokrzywnicy w km 16+000”.
osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej (pomoc de minimis) w formie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika
osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w roku 2020 w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł. oraz udzielono pomocy publicznej
dotyczy przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego Dzierżązna
dotyczy przydatności wody do spożycia z wodociągów publicznych w miejscowościach Cisew, Słodków, Kaczki Średnie
dotyczy sprzedaży nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Turek
dotyczy stanowiska dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kaczkach Średnich
zawiadomienie o wydaniu decyzji sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną obejmującą odprowadzenie wód opadowych i roztopowych, pochodzących z drogi 19 KDL w obrębie Tureckiej Strefy Inwestycyjnej, do urządzenia wodnego - rowu melioracji wodnych, za pomocą istniejącego wylotu, zlokalizowanego na dz. ewid. 235, obręb Turek B, gmina Miasto Turek, pow. turecki, woj. wielkopolskie
- zawiadomienie o nie załatwieniu postępowania w terminie - dotyczy postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną obejmującą odprowadzenie wód opadowych i roztopowych, pochodzących z drogi 19 KDL w obrębie Tureckiej Strefy Inwestycyjnej, do urządzenia wodnego - rowu melioracji wodnych, zlokalizowanego na dz. nr ewid.: 235 i 234, obręb Turek B, gmina Miasto Turek oraz na dz. ewid. 151, obręb Szadów Pański, gm. Turek, za pomocą istniejącego wylotu, zlokalizowanego na dz. ewid. 235, obręb Turek B, gmina Miasto Turek, pow. turecki, woj. wielkopolskie
dotyczy wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na usługę wodną obejmującą odprowadzenie wód opadowych i roztopowych, pochodzących z drogi 19 KDL w obrębie Tureckiej Strefy Inwestycyjnej, do urządzenia wodnego - rowu melioracji wodnych, zlokalizowanego na dz. nr ewid.: 235 i 234, obręb Turek B, gmina Miasto Turek oraz na dz. ewid. 151, obręb Szadów Pański, gm. Turek, za pomocą istniejącego wylotu, zlokalizowanego na dz. ewid. 235, obręb Turek B, gmina Miasto Turek, pow. turecki, woj. wielkopolskie