UCHWAŁA NR XXXIV/197/06
RADY GMINY TUREK
z dnia 16 marca 2006 r.
w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/187/05 Rady Gminy Turek z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Turek, na 2006 rok
Na podstawie art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2003 r. nr 118, poz. 1112, ze zmianami z 2003 r. Dz.U. nr 90, poz. 844, Dz.U. nr 137, poz. 1304, Dz.U. nr 203, poz. 1966, Dz.U. nr 213, poz. 2081 , z 2004 r. Dz.U. nr 96, poz. 959, Dz.U. nr 179, poz. 1845 oraz z 2005 r. Dz.U. nr 10, poz. 71, Dz.U. nr 167, poz. 1397, Dz.U. nr 181, poz. 1526 i Dz.U. nr 179, poz. 1487) Rada Gminy Turek uchwala, co następuje:
§ 1. W załączniku do uchwały Nr XXXIV/187/05 Rady Gminy Turek z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Turek, na 2006 rok wprowadza się następujące zmiany:
1. § 4 regulaminu otrzymuje następujące brzmienie:
"1. Warunkiem przyznania nauczycielowi dodatku motywacyjnego jest:
1) udokumentowane osiągnięcia edukacyjne uczniów;
2) osiągnięcia uczniów, potwierdzone w konkursach, turniejach i olimpiadach oraz w innych obszarach działań, związanych z realizowanym procesem dydaktycznym;
3) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postaw odpowiedzialności za własną edukację, planowania własnej przyszłości, pracy nad sobą oraz właściwych postaw moralnych i społecznych;
4) skuteczne przeciwdziałanie agresji, patologiom i uzależnieniom;
5) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki, z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności w stałej współpracy z rodzicami, właściwymi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną;
6) inicjowanie i organizowanie imprez i uroczystości szkolnych;
7) udział w komisjach egzaminacyjnych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych;
8) opieka nad samorządem uczniowskim lub innymi organizacjami uczniowskimi działającymi w szkole;
9) inicjowanie i stałe prowadzenie nadobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych;
10) skuteczne kierowanie rozwojem ucznia szczególnie uzdolnionego;
11) adaptacja i praktyczne stosowanie nowoczesnych metod nauczania i wychowania we współpracy z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi instytucjami wspomagającymi;
12) skuteczne zarządzanie szkołą zapewniające ciągły rozwój i doskonalenie jakości jej pracy;
13) realizacja zadań i podejmowanie inicjatyw istotnie zwiększających udział i rolę szkoły w środowisku lokalnym.
2. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż dwa miesiące i nie dłuższy niż jeden rok szkolny.
3. Dodatek motywacyjny przyznaje się w wysokości:
1) 2% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego,
2) 10% otrzymywanego przez dyrektora szkoły wynagrodzenia zasadniczego,
3) 20% otrzymywanego przez dyrektora zespołu wynagrodzenia zasadniczego,
4) 5% otrzymywanego przez wicedyrektora szkoły (zespołu) wynagrodzenia zasadniczego.
4. Wysokość dodatku motywacyjnego dla nauczyciela ustala dyrektor szkoły, a dla dyrektora szkoły - Wójt działający w imieniu pracodawcy.
5. Dodatek motywacyjny wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia."
2. § 5 ust. 3 regulaminu otrzymuje następujące brzmienie:
"Wysokość dodatku funkcyjnego określa poniższa tabela:
Lp. |
Stanowisko |
Miesięcznie w złotych |
od |
do |
1. |
Dyrektor szkoły (zespołu) każdego typu liczącej:
- do 8 oddziałów
- od 9 i więcej oddziałów |
192
224 |
446
500 |
2. |
Wicedyrektor szkoły (zespołu) |
192 |
446 |
3. |
Wychowawca klasy:
- w szkole podstawowej i gimnazjum |
18 |
27 |
4. |
Doradca metodyczny i nauczyciel konsultant
Opiekun stażu |
15
15 |
§ 2. W pozostałym zakresie uchwała nie ulega zmianie.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Turek.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
/Ireneusz Kolenda/
UZASADNIENIE
do Uchwały Nr XXXIV/197/06 Rady Gminy Turek z dnia 16 marca 2006 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIV/187/05 Rady Gminy Turek z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Turek, na 2006 rok
Wprowadzone zmiany do Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Turek na 2006 rok wynikają z konieczności doprecyzowania postanowień uchwały oraz dostosowania do obowiązujących przepisów prawa.
Projekt zmian do Regulaminu wynagradzania został uzgodniony ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego Zarządem Oddziału Gminy Turek.
Przewodniczący Rady Gminy
/ Ireneusz Kolenda /