Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 ze zm.)
- ustawa z dnia 2 lipca 2004 r.o swobodzie działalności gospodarczej (t.j.Dz. U. z 2010 r., Nr 220 poz. 1447 ze zm.)
Opłaty:
Wolne od opłaty
Termin załatwienia sprawy:
Nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu wniosku
papierowego następuje przesłanie wniosku w formie elektronicznej do
CEIDG, pod warunkiem, że wniosek jest złożony przez osobę uprawnioną i
jest poprawny. Jeśli wniosek będzie niepoprawny wnioskodawca zostanie
wezwany przez organ gminy - w trybie art. 27 ust. 4 ustawy o swobodzie
działalności gospodarczej – do skorygowania lub uzupełnienia wniosku w
terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia wniosku bez
rozpoznania.
Jednostka odpowiadająca:
Stanowisko do spraw działalności gospodarczej i rolnictwa
Uwagi:
W razie jakichkolwiek wątpliwości wyjaśnienia można uzyskać w pokoju nr 17,
telefon (63) 279 40 82.
Aby zarejestrować działalność gospodarczą jako osoba fizyczna możesz wybrać jeden z trybów postępowania:
• Zalogowanie się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line i złożenie (podpisanie) go elektronicznie.
• Bez logowania się do CEIDG, przygotowanie wniosku on-line i podpisanie go w dowolnej gminie (zapamiętaj nr wniosku).
• Pobranie i złożenie wniosku papierowego w gminie. Gmina przekształca go na wniosek elektroniczny.
• Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranej gminy. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
Wniosek stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz Naczelnika Urzędu Skarbowego.
Do pobrania: